Jeśli masz zrobić tylko jedną rzecz, zrób właśnie to
Z badań wynika, że jazda z migającą, widoczną w dzień lampką tylną to najskuteczniejszy sposób dla rowerzystów na pokazanie się kierowcom.* Lampki do jazdy dziennej Trek zostały opracowane ze specjalnymi trybami migania, skupioną wiązką światła i zasięgiem poprawiającym widoczność w ciągu dnia.
Również chcesz wiedzieć, co się zbliża? Dodaj lampkę tylną i radar rowerowy Trek CarBack, a podczas jazdy będziesz otrzymywać powiadomienia o zbliżających się z tyłu pojazdach. Zyskujesz światło widoczne w ciągu dnia oraz wiedzę o tym, co się zbliża, dzięki czemu bezpieczniej korzystasz z dróg.
Różnica, jaką zapewniają lampki do jazdy dziennej
Lampki do jazdy dziennej Trek są tworzone, aby pomóc się wyróżniać, gdy jest to najważniejsze. Stosowanie ich jest potwierdzonym najlepszym sposobem, aby kierowcy zauważyli rowerzystę.
We współczesnym świecie rozkojarzonych kierowców podjęcie środków, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo, jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wybrane lampki do jazdy dziennej Trek są widoczne z odległości do 2 km, nawet w ciągu dnia, a radar CarBack wskazuje, co dzieje się z tyłu, dzięki czemu Ty i kierowcy macie więcej czasu na obserwację i reakcję.
Większa widoczność
Rowerzystę korzystającego z migającej lampki tylnej w dzień nawet 2,4 razy łatwiej zauważyć niż rowerzystę bez lampek (i do 1,4 razy łatwiej zauważyć niż rowerzystę z lampką bez migania). Lampki do jazdy dziennej Trek migają niejednostajnie w celu zwiększenia widoczności, szczególnie w dzień.
Mniej kolizji
Badania wskazują na spadek liczby wypadków o 33% w przypadku rowerów wyposażonych w lampki do jazdy dziennej.* Podobny trend daje się zaobserwować w przypadku samochodów oraz motocykli jeżdżących z włączonymi światłami do jazdy dziennej, ze spadkiem o odpowiednio 25% i 13%.
Wypadków dochodzi w ciągu dnia
8 na 10 wypadków z udziałem rowerzystów ma miejsce w dzień, gdy ruch rowerowy i samochodowy są największe. Rowerowe lampki do jazdy dziennej to najskuteczniejszy produkt zwiększający widoczność podczas godzin największego ruchu.
Badania wykazują, że rowerzyści przeceniają swoją widoczność o 700%. Flare R była pierwszą lampką do jazdy dziennej i wciąż jest wśród nich najlepsza. Stworzona do zwiększania widzialności, zapewniając widoczność, wśród kierowców z odległości do 2 km.
Co składa się na lampkę do jazdy dziennej?
Światło światłu nierówne. Jasność jest istotnym czynnikiem, ale same lumeny nie czynią lampki do jazdy dziennej skuteczną. Prawdziwa lampka do jazdy dziennej ma specjalnie ukierunkowany snop światła, tryb migania i zasięg potrzebne by była widoczna z odpowiedniej odległości. Bez tego to po prostu zwykła lampka.
Większość lampek rowerowych miga jednostajnie. Są one trudniejsze do zauważenia niż takie, w których natężenie i sposób migania ciągle się zmieniają. Ustawienie migania dziennego dostępne w lampkach do jazdy dziennej Trek stworzono z myślą o polepszeniu widoczności poprzez różne natężenie światła i niejednostajne miganie.
Skonstruowanie lampki widocznej w dzień wymaga projektu opracowanego z tym zamierzeniem. Ukierunkowując lub wzmacniając wydajność, intensyfikujemy wiązkę i zwiększamy jej zasięg. Bez tego lampka może wydawać się jasna, gdy trzymasz ją w ręce, ale może nie zostać zauważona w świetle dziennym przez kierowcę na drodze.
Im kierowca wcześniej zauważy rowerzystę na drodze, tym ma więcej czasu na reakcję i bezpieczne jego ominięcie. Lampki do jazdy dziennej Trek można zauważyć z większej odległości niż zwykłe. Każdy model z tej gamy jest zbudowany tak, aby był widoczny przynajmniej z odległości 400 m, a wybrane modele są zaprojektowane do widoczności z ponad 2 km, nawet w świetle dziennym.
Oświetlenie oraz wiele więcej od Trek jak również Bontrager znajdziesz w sklepie:Stajnia Rowerowa